Ce ne face diferiți
Viziunea Şcolii Germane Hermann Oberth este aceea că finalitatea unui sistem educaţional are un impact esenţial asupra inovaţiei şi creativităţii unei societăţi în continuă redefinire.
De aceea, Şcoala Germană Hermann Oberth îşi asumă responsabilitatea de a contribui la schimbările profunde viitoare din societate şi a creat un sistem educaţional coerent, care să implice elevul într-un proces de învăţare relevant şi bogat în semnificaţii.
Şcoala germană Hermann Oberth are o filozofie educaţională concepută în beneficiul elevului şi axată pe principiul că şcoala trebuie să fie un spaţiu care să faciliteze dezvoltarea pentru societatea în care va trăi. Filozofia noastră este caracterizată prin valorizarea competenţelor înalte, a capacităţii de a comunica facil în limbi străine, adaptabilitate, creativitate, spirit critic, multiculturalitate, adaptabilitate la o societate în continuă schimbare şi capacitatea de a lucra în echipă, rămânând empatici la o societate extrem de diversă.
Misiunea echipei noastre se concretizează prin următoarele ţinte:
- să fim continuu elevi şi să ne dezvoltăm acele competenţe care presupun adaptarea pedagogiei la dinamismul aşteptărilor unei societăţi a viitorului;
- să ne informăm permanent şi să facem ca învăţarea să fie relevantă şi să aibă semnificaţie pentru elev;
- să încurajăm stilurile diferite de învăţare;
- să susţinem creativitate şi inovarea, în locul abordărilor în şabloane şi a învăţării pasive;
- să susţinem diversitatea opiniilor elevilor şi pluralitatea opţiunilor în dezvoltarea individuală;
- să stimulăm motivaţia elevilor pe calea depăşirii propriilor aşteptări academice, în identificarea opţiunilor şi luarea deciziilor;
- să îi implicăm pe elevi în proiecte de responsabilitate socială în mod constant şi să încurajăm empatia faţă de semeni
Din această perspectivă, profilul elevului nostru se caracterizează prin:
- entuziasm şi curiozitate în învăţare
- creativitate şi încredere în sine
- independenţă şi spirit de echipă
- sensibilitate la nevoile semenilor
Un copil este un univers bogat. Noi ne angajăm să pornim în procesul educaţional de la EL/EA şi să creăm un mediu care să-i întărească încrederea în sine, curiozitatea academică, preocuparea pentru studiul ştiinţelor. Ne ocupăm de modelarea viitorilor cetățeni, care să interiorizeze valori morale și pentru care responsabilitatea, justiția, toleranța, implicarea socială, incluziunea, demnitatea, onestitatea și mai presus de toate fericirea individuală și colectivă sunt, alături de pregătirea profesională, un scop în viață. |
Şcoala Germană Hermann Oberth urmăreşte ca fiecare viitor adult să aibă o capacitate ridicată de adaptare la realitate. Pentru aceasta, în curriculumul la decizia şcolii, dar şi într-o manieră integrată, prin toate disciplinele de studiu, la nivelul învăţământului primar, gimnazial şi liceal sunt abordate elemente de interculturalitate, de educaţie antreprenorială şi de cetăţenie democratică. |
Suntem diferiți și fiecare are nevoie de un sprijin personalizat. Prin urmare, fiecare copil merită să-și găsească drumul și să se dezvolte continuu.
Susținuți de prezența constantă a consilierilor noștri din departamentul de îndrumare, în comunicarea constantă cu familiile și printr-o activitate tutorială exhaustivă, suntem alături de fiecare dintre elevii noștri, într-un mod personalizat, asigurându-ne că fiecare dintre ei îşi găseşte locul potrivit.
De aceea în școala nostră elevii se îndreaptă spre cele mai diverse domenii, de la științe aprofundate, robotică, la arte, sport de performanță etc. Meseriile emergente ne obligă să îi expunem pe elevii noștri la experiențe diferite, pentru a descoperi, a testa, a alege. Și nu în ultimul rând, pentru a învăța ce înseamnă tenacitatea. Nu este suficient să îți placă: este nevoie și de dăruire, tenacitate, efort.
Școala Germană Hermann Oberth/ Liceul German Hermann Oberth se implică în a oferi elevilor cele mai noi oportunități de dezvoltare.
The Digital Competences Framework for Citizens (DigComp2.1) este reperul nostru european în ceea ce privește formarea competențelor digitale ale elevilor.
Utilizăm inteligent tehnologiile și formăm competențe digitale transdisciplinare, folosim instrumente tehnologice care susțin procesul de învățare, permițându-ne în același timp să descoperim că nimic nu poate substitui relațiile umane.
Într-un domeniu atât de schimbător precum tehnologia, planul nostru este de a spori competențele digitale, favorizând flexibilitatea de a lucra în diferite medii și de a utiliza diferite dispozitive digitale.
Dincolo de competențele digitale cerute la nivel european, dezvoltăm o componentă de aprofundare și de specializare cu sprijinul unor experți în domeniu. Informatica este o disciplină care îi atrage pe mulți dintre liceenii noștri. Așa că nu ne mirăm de faptul că avem olimpici naționali la informatică sau că îi regăsim pe elevii noștri la competiții internaționale de info.
Laboratul de informatică și robotică din noul campus va beneficia de echipamente de ultimă generație, inclusiv de imprimante 3D.
Mereu vom fi deschiși să cultivăm pasiunea elevilor noștri!
A învăța de la vârste cât mai mici două limbi stimulează capacitățile cognitive ale copilului. Studiile au demonstrat faptul că cei care sunt bilingvi au o memorie, o atenție și o capacitate cognitivă mai bine dezvoltate decât cei care au învățat doar limba maternă; bilingvismul dezvoltă o gândire mai flexibilă, fiind capabili să treacă de la o sarcină cognitivă la alta cu ușurință și să proceseze și să înțeleagă mai rapid informații complexe.
În plus, o limbă străină presupune contactul cu o cultură diferită de cea proprie și de aceea copiii bilingvi sunt mai deschiși pentru a accepta diferențele, se integrează mai ușor, comunică dezinvolt.
Merită remarcat și numărul tot mai mare de copii europeni a căror limbă maternă diferă de limba de învățare din școală. Raportul Predarea și învățarea limbilor în clase multilingve (2015) evidențiază o serie de strategii de învățare a limbilor în medii multiculturale încununate de succes.
Din acest motiv, politica lingvistică în Școala Germană Hermann Oberth/ Liceul German Hermann Oberth se materializează în următoarele:
- grădiniță: expunere maximă la limba germană; se introduce, începând cu grupa mare, opțional, limba engleză;
- școala primară: expunere maximă la limba germană și română, preștere progresivă a expunerii la limba engleză; testările Cambridge încep în clasa a III-a;
- școala gimnazială și liceu: expunere maximă germană, română, engleză; examinări DSD și Cambridge ;
- gimnaziu și liceu: Ab initio- limbi de la început (franceză, spaniolă, italiană, rusă, arabă, chineză etc.)
Toți liceenii noștri care su susținut în ultimii ani Deutschen Sprachdiplom (DSD) au obținut C1 la limba germană.
Toți liceeni noștri au obținut la limba engleză de la B2 la C2 la examinările Cambridge.
Printr-un plan cultural coerent, punem copiii în contact cu imensa bogăție culturală multietnică românească și cu arta care ne înconjoară. Astfel, fiecare dintre ei poate descoperi o modalitate de a contribui la acest patrimoniu care este transmis generațiilor viitoare.
O multitudine de experiențe construiesc itinerariul cultural: vizite ghidate la situri arheologice, monumente istorice și muzee; cursuri de artă, pictură, muzică și corul şcolii dezvoltă partea creativă pe care o are fiecare copil.
Lucrările de artă ale elevilor noștri (Sara și Andrei) au fost expuse la Muzeul copilului din Stockholm.
Cursurile opționale (modelaj, pian, arte etc.) dezvoltă apetitul pentru un anumit domeniu artistic și apoi, cu sprijinul profesorilor și al familiei, elevul prinde aripi. Catinca este o pianistă acceptată la Conservatorul din Moscova. Este fascinant să o asculți! Cu siguranță o vom vedea pe marile scene ale lumii!
Noi suntem dedicați durabilității mediului. Abordarea noastră îi implică pe elevi în beneficiile unei conexiuni cu natura ca principiu de bază, pentru a realiza un viitor sănătos și durabil pentru toți. Curricula și activitățile noastre întruchipează acest angajament durabil pentru a educa elevii, pe măsură ce cresc și devin membri activi și responsabili ai societății.
Ne străduim să creăm un mediu de învățare atractiv şi plin de resurse, promovând un mod de viață ce nu interferează negativ cu viața generațiilor viitoare. În acest sens, Proiectul nostru educațional promovează relevanța mediului natural pentru creșterea elevilor, dezvoltarea și viitorul lor.
Suntem dedicați următoarelor obiective:
- Promovarea practicilor durabile ale mediului înconjurător.
- Implementarea de strategii pentru durabilitatea mediului.
- Aprecierea și respectarea rolului naturii în învățarea și dezvoltarea elevilor.
- Practici pentru reducerea consumului de energie și apă, împreună cu reducerea deșeurilor.
- Implicarea întregii comunităţi școlare, inclusiv elevi, profesori, personal nedidactic şi părinţi în practici durabile.
- Ne străduim să revizuim toate procesele din cadrul școlii pentru a ne alinia la aceste obiective.
Există multe modalități de a te cunoaște pe tine și pe ceilalți. Excursiile la munte, călătoriile tematice, taberele de schi, o noapte la cort în compania colegilor de clasă, însoțiți de profesorul de literatură germană, o plimbare cu bicicleta cu profesorul de matematică ...
Fără îndoială sunt momente inedite, care contribuie la dezvoltarea elevilor noştri, momente pe care nu le vor uita niciodată. Descoperim locuri noi, sensuri noi, prieteni noi. Construim o comunitate.
Sportul este o experiență excelentă pentru a dezvolta valori precum coexistența, disciplina, autodepăşirea, efortul și perseverența.
Din acest motiv, promovăm exercițiul fizic și sportul de la o vârstă fragedă, competiția sănătoasă și spiritul de echipă.
Noul campus oferă oportunități deosebite pentru a cultiva un comportament sportiv: două săli de sport, doatate cu vestiare, un teren de tenis, unul de baschet, pistă de alergări etc., toate acestea pentru a-i încuraja pe elevi să cunoască spiritul de echipă, competiția bazată pe respect, pentru a accepta să pierzi și pentru ca dorința de a câștiga să nu afecteze relațiile cu ceilalți.
Cultivăm un stil de viață sănătos și ne dorim ca elevii să își petreacă timpul liber în activități sportive.
Școala noastră a încurajat mereu pasiunea copiilor pentru sport: Sara este o înotătoare care s-a remarcat la nivel național prin premiile obținute; Raisa joacă tenis și se impune prin rezultatele obținute. Alți elevi fac baschet sau fotbal, scrimă sau schi, dar îmbină cu toții în manieră excelentă sportul cu studiul, obținând în ambele direcții rezultate foarte bune.
Ne pregătim copiii pentru a fi cetăţeni ai secolului XXI, care vor adauga valoare societății viitorului.
Fiecare „va fi ceea ce își dorește să fie” datorită unui program cuprinzător care respectă ritmul și potențialul fiecăruia de la bun început.
Diversitatea opțiunilor absolvenților Liceului Germann Hermann Oberth demonstrează că fiecare elev a fost încurajat să descopere și să se descopere.
Pentru aceasta ne preocupăm de formarea, îndrumarea și consilierea către viitorul lor academic, emotional și profesional.
Foștii noștri elevi și-au urmat visul: Filip este student la UMF Carol Davila; Sara este studentă în UK la psihologie; Nicole este studentă la UB la germană - arabă; David este student la Automatică... Suntem mândri de reușitele lor și știm că vor demonstra în timp competențe înalte pentru că au beneficiat de o educație solidă și de modele umane remarcabile.