Instrumentele digitale în învăţare

Scoala Germană Hermann Oberth  îi sprijină pe elevi în integrarea experiențelor de învățare prin utilizarea creativă a tehnologiei.

Elevii învață încă din clasele primare cum să utilizeze instrumentele digitale pentru a întreba și a cerceta, pentru a verifica, a colabora în elaborarea de proiecte în echipă, a integra diferite discipline de studiu într-un mod creativ.

Folosirea competențelor digitale se bazează pe învăţare autentică, practică, pe aspectele care vizează utilitatea instrumentelor digitale, pregătindu-i pentru a face faţă unei societăţi dominate de utilizarea tehnologiilor.

Pentru a ne asigura că toți elevii au acces la experiențe de învățare bogate digital,   încă din  CP elevii descoperă smart board-ul ca şi instrument practic de a cerceta, de a combina diferite perspective asupra unei teme și de a  conserva diferitele stadii ale activităţii pentru a putea, ulterior, reveni, completa, dezvolta etc.

TIC şi Informatica sunt integrate în studiul diferitelor discipline, scopul principal fiind acela de a înţelege rolul tehnologiilor în învăţare, cercetare şi inovare.

Evoluţia TIC în cadrul HOK:

  • CP – liceu: smart – board-ul ca instrument în abordarea disciplinelor de studiu
  • a III-a şi a IV-a – orele de TIC sunt structurate cu scopul de a ajuta copiii să dobândească fluenţă digitală. Elevii se familiarizează cu editoarele de texte, realizează prezentări în softuri diverse precum, PowerPoint, Prezi, PowToon. Fac primii pași în programare prin crearea propriilor jocuri pe calculator utilizând tehnica drag-and-drop.
  • Pregătire pentru concursurile de informatica

Încă din clasa a V-a elevii învaţă despre tehnologie şi încep studiul limbajului de programare C++, pregătindu-se astfel pentru concursurile şi olimpiadele de informatică.

  • Anul acesta două echipe,  create exclusiv din fete,  au participat la cea mai mare competiţie internaţională de programare mobile, Technovation Challenge. Fiecare echipă a realizat o aplicaţie, folosind platforma AppInventor şi un business plan.
  • Şcoala Germană Hermann Oberth participă la programul Hour Of Code.

Elevii învaţă să utilizeze responsabil şi eficient tehnicile de calcul şi de comunicaţii. Mai mult decât atât, deprind cum anume pot fi rezolvate unele probleme elementare prin construirea unor algoritmi de prelucrare a informaţiei şi elaborează creativ produse informatice care să valorifice conexiunile dintre disciplina Informatică – TIC – Societate.