La nivel gimnazial, echipa HOS îşi propune să exploreze opiniile elevilor, preocupările acestora, în corelare cu prevederile curriculumului privind formarea competenţelor în cadrul diferitelor discipline de studiu.

Întregul proces didactic este îndreptat spre încurajarea elevilor de a fi creativi, de a înţelege dinamica realităţii şi de a se adapta acesteia.

Perseverenţa este o ţintă importantă în activitatea noastră. Din acest motiv îi orientăm pe elevi să îşi asume învăţarea, să îşi descopere domeniile de interes şi să le aprofundeze pentru a obţine performanţe care să îi motiveze în continuare.

Credem că fiecare elev îşi are propria „mină” de talent şi energie. A scoate la iveală toate aceste resurse este misiunea pe care vrem să o împlinim.

De aceea:

Lărgim domeniile de cunoaştere dincolo de curriculum şi susţinem explorarea  lumii naturale, artistice, literare, ştiinţifice și tehnologice;

  • îi încurajăm să îşi clarifice opiniile formate, să le comunice, să le dezbată, să le susţină argumentându-le şi să aprecieze diferenţele dintre opiniile lor şi ale celorlalţi;
  • îi susţinem să manifeste în învăţare o perspectivă personală care este mai largă și mai consistentă, motivată, asumându-şi învăţarea;
  • modelăm diferite tehnici de învăţare şi sisteme motivaţionale, astfel încât să devină autonomi în cercetarea pe durata întregii vieţi, conştienţi că totul se schimbă şi au nevoie de noi adaptări la realitate;
  • întărim comportamentul empatic prin implicarea în proiecte pentru ceilalţi, deoarece considerăm că sensibilitatea față de semeni dezvoltă şi împlinește o persoană;
  • susținem prin consilierea școlară trecerea de la o etapă la alta a dezvoltării individuale.

Elevii sunt încurajați să-și exprime punctele de vedere într-o varietate de forme (debate,  proiecte individuale sau de echipă, reprezentare grafică, jocuri de rol etc.) și aceste puncte de vedere sunt evaluate drept contribuții valoroase pentru experiențele personale de învățare.
Profesorii HOS consideră că procesul de învățare este un proces gradual, neliniar și afectiv și că elevii progresează în ritmuri diferite. De aceea, metodologia HOS se adaptează continuu pentru a maximiza sprijinul pentru nevoile individuale.

Cursuri de astronomie, Cambridge, cursuri de scriere creative, TIC, cursuri de limbă franceză, limbă spaniolă, cercul de matematică – performanţă, cercul de română şi cercul de germană – performanţă, cursuri de debate, pian etc. , toate acestea infuzează învăţarea în baza curriculumui, contribuind la formarea competenţelor transversale.