Dragi părinţi,

Şcoala Germană Hermann Oberth a fost fondată în anul 2004, anticipând nevoile de schimbare ale sistemului de educație din perspectiva redefinirii Uniunii Europene, respectiv a integrării României în UE.

La  baza acestui demers a stat principiul că finalitatea  unui sistem educațional are un impact esențial asupra inovaţiei şi creativităţii unei societăţi în continuă redefinire.  Viitorul adult va trebui, din ce în ce mai mult, să se integreze într-o piaţa a muncii caracterizată prin complexitate şi  dinamism, care solicită competenţe noi. Şi pentru a vorbi de un impact pozitiv asupra competenţelor acestui adult, atunci însuşi sistemul  de educaţie trebuie să se structureze pe principiul creativităţii şi inovaţiei.

Noi, echipa HOS, credem în importanţa:

  • inovaţiei şi creativităţii;
  • respectului faţă de semeni, empatiei;
  • spiritului de echipă;
  • angajamentului şi responsabilităţii;
  • curiozităţii active;
  • relevanţei.

“Creativity is conceptualised as a skill for all.”2Dar pentru aceasta, actorii educaţionali au un rol esential, deoarece  inovaţia în demersul didactic poate conduce la învăţare creativă, după cum absenţa unei pedagogii inovative poate inhiba creativitatea.

Capacitatea de a face conexiuni noi, de a genera idei variate, de a înlocui redarea de conţinuturi cu opiniile argumentate şi rezolvarea de probleme, de a identifica noi metode de învăţare, de a utiliza cele mai moderne echipamente pentru formarea competenţelor, de a colabora în echipă pentru a confrunta idei având un scop comun, toate acestea se găsesc în sfera învăţării creative.

Zborul rachetei este dovada că visul lui Hermann Oberth a devenit realitate. De aceea, noi, toţi cei care formăm echipa HOS, ne manifestăm curiozitatea de a afla ce  şi-ar dori fiecare elev să facă în viitor, la ce lume visează pentru a-i oferi  încrederea şi susţinerea de care are  nevoie.

DIRECTOR,

Prof. Florin DROC